KONKURS NA SPONSORA KRAKOWSKIEJ ARENY

25 czerwca 2019

AGENCJA ROZWOJU MIASTA S.A. ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT W KONKURSIE NA SPONSORA TYTULARNEGO NAJWIĘKSZEJ I NAJNOWOCZEŚNIEJSZEJ HALI WIDOWISKOWO-SPORTOWEJ W POLSCE

Zapraszamy do składania ofert w konkursie na sponsora tytularnego hali. Oferty można składać zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie www.bip.krakow.pl/?dok_id=106661 w terminie do 22 lipca 2019 roku.

Zaproszenie do składania ofert: zobacz TUTAJ

Załącznik do zaproszenia – instrukcja dotycząca ofert: zobacz TUTAJ

Załącznik do zaproszenia – istotne postanowienia umowy: zobacz TUTAJ

Załącznik do zaproszenia – opis świadczeń należnych Sponsorowi: zobacz TUTAJ

Oferta powinna zostać złożona na adres: Agencja Rozwoju Miasta S.A., TAURON Arena Kraków, ul. Lema 7, 31-571 Kraków lub na adres konkurs@arm.krakow.pl, w terminie do 22 lipca 2019 r.

W razie dodatkowych pytań zespół ARM S.A. udzieli wszelkich niezbędnych informacji.

***

Z końcem stycznia 2020 roku upływa umowny, pięcioletni okres współpracy między ARM S.A. a TAURON Polska Energia S.A., obecnym sponsorem tytularnym krakowskiej areny. W związku z tym ARM S.A. ogłasza konkurs na sponsora tytularnego obiektu. 

Na przestrzeni pięciu lat funkcjonowania TAURON Arena Kraków, zarządzana przez ARM S.A., stała się sportową i kulturalną wizytówką Krakowa oraz Małopolski. Obiekt doceniają światowe gwiazdy muzyczne i sportowe, organizatorzy tras koncertowych oraz federacje sportowe. Wraz ze wzrostem rozpoznawalności areny na świecie, rośnie wartość jej nazwy oraz wizerunku.

– Naszym celem jest pozyskanie solidnego partnera wizerunkowego i biznesowego, z którym będziemy mogli współpracować na rzecz utrzymania pozycji lidera krakowskiej areny w Polsce. Naszą ambicją jest wzmacnianie pozycji i marki obiektu w Europie i na świecie – mówi Małgorzata Marcińska, Prezes Zarządu ARM S.A.

– Ze swojej strony gwarantujemy współpracę z doświadczonym zespołem ludzi, którzy specjalizują się w zarządzaniu najnowocześniejszym obiektem sportowo-widowiskowym oraz pozyskiwaniu największych imprez i eventów w kraju – dodaje Małgorzata Marcińska.

ARM S.A., której właścicielem jest Gmina Miejska Kraków, jest stabilnym partnerem biznesowym. Świadczy o tym fakt, że od 2015 roku spółka pokrywa koszty eksploatacji obiektu uzyskiwanymi przychodami i co roku wykazuje zysk operacyjny EBITDA.

Prawa sponsora

Krakowska arena daje bardzo rozbudowane możliwości wizerunkowej ekspozycji marki. Nazwa sponsora jest prezentowana jednocześnie tysiącom osób na różnych etapach realizacji każdego wydarzenia. Sponsor otrzymuje prawo do ekspozycji nazwy wewnątrz i na zewnątrz obiektu.

Poza połączeniem nazwy firmy z nazwą obiektu, sponsor otrzymuje prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. Nowa marka ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu. W efekcie tych działań powstaje nowa wspólna marka obiektu oraz sponsora.

Ilość i ranga wydarzeń organizowanych w krakowskiej arenie gwarantuje sponsorowi obecność w mediach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Według Instytutu Monitoringu Mediów liczba publikacji w polskich mediach w samym 2018 roku wyniosła ponad 21 tys., czyli średnio 60 dziennie. ARM S.A. realizuje również kampanie promocyjne obiektu w mediach branżowych polskich i zagranicznych. Nazwa obiektu pojawia się na materiałach promujących wydarzenia odbywające się w arenie przygotowywanych przez ich organizatorów. Do wymagań sponsora w zakresie nazwy i elementów graficznych dostosowywana jest strona internetowa obiektu oraz wszelkie materiały promocyjne.

Szczegółowy opis potencjału sponsorskiego areny jest dostępny w dokumentach konkursowych zamieszczonych na stronie www.bip.krakow.pl/?dok_id=106661.

Warunki konkursu

Ogłoszony przez ARM S.A. konkurs ma na celu pozyskanie sponsora tytularnego hali widowiskowo-sportowej w Krakowie na okres co najmniej trzech lat.

Konkurs jest dwuetapowy.

Pierwszy etap, po złożeniu pisemnego zgłoszenia, obejmował rozmowy z podmiotami zainteresowanymi sponsorowaniem areny. Celem rozmów było m.in. zapoznanie potencjalnych sponsorów ze specyfiką obiektu oraz poznanie oczekiwań co do charakteru i zakresu wzajemnych świadczeń w ramach umowy sponsorskiej. Udział w pierwszym etapie postępowania nie był warunkiem udziału w drugim etapie. Chęć uczestnictwa w pierwszym etapie konkursu można było zgłosić do 30 kwietnia 2019 r.

Drugi etap to zaproszenie do składania ofert w konkursie na sponsora tytularnego hali. Oferty można składać zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=106661 w terminie do 22 lipca 2019 r.